A Comisión de Coordinación de Sistemas de Información Xeográfica e Cartografía creouse polo Decreto 148/2003, do 9 de xaneiro, como un órgano de coordinación técnica dos departamentos, organismos e entes da Administración autonómica galega nas súas actuacións en materia de sistemas de información xeográfica e cartográfica, adscrito inicialmente á Consellería de Presidencia, Relacións Institucionais e Administración Pública.
O Decreto 188/2003, do 27 de febreiro, modificou a súa adscrición desde a devandita consellería á Consellería de Política Territorial, Obras Públicas e Vivenda. Coa constitución da Comisión de Coordinación de Sistemas de Información Xeográfica e Cartografía, póñense en marcha a mesma e que se responsabilizará da coordinación técnica dos departamentos, organismos e entes da Administración Pública de Galicia nas súas actuacións en materia de sistema de información xeográfica, cartográfica e xeomática, coa súa adscrición ao Instituto de Estudos do Territorio dependente da Consellería Medio Ambiente, Territorio e Vivenda.
As numerosas modificacións do Decreto 148/2003, do 9 de xaneiro, fan necesario recollelas nun só texto que permita finalizar con esta dispersión e facilite a súa manexo, polo que procede aprobar un novo decreto no que se recollan todas as modificacións anteriores e adáptese ás novas circunstancias.
A comisión de Coordinación de Sistemas de Información Xeográfica e Cartografía póñense en marcha hoxe cos seguintes obxectivos concretos:
- Garantir a homoxeneidade da información producida polos organismos públicos que forman parte
- Favorecer a eficiencia no gasto público destinado a cartografía e sistemas de información xeográfica
- Asegurar a dispoñibilidade pública e actualización dos datos xeográficos de referencia e optimizar a calidade da produción cartográfica oficial e a súa utilidade como servizo público
- Promóvese deste xeito unha mellor organización dos servizos públicos de información xeográfica e cartográfica
- É necesario sinalar que a constitución desta comisión é acorde coa política de austeridade da Xunta de Galicia, xa que os membros dela non recibirán remuneración económica, co criterio de xestionar e coordinar os recursos co menor custo posible para os cidadáns
Serán funcións propias da Comisión de Coordinación de Sistemas de Información Geográfica e Cartografía as seguintes:
- Formulación e execución do Plan Cartográfico de Galicia
- Coordinación das actividades cartográficas da Xunta de Galicia, así como das peticións e solicitudes en materia cartográfica das distintas consellerías respecto a outras administracións
- Impulso e seguimento da Infraestrutura de Datos Espaciais de Galicia (IDEG)
- Execución dos obxectivos e liñas de traballo que lles sexan asignadas no Plan Galego de Cartografía e Información Xeográfica
- Dar soporte técnico á Comisión de Delimitación de Termos Municipais e á Comisión de Toponimia.
- Análise das necesidades e da evolución da demanda de cartografía e información xeográfica de Galicia
- Calquera outra función que poida ter relación coa natureza da Comisión de Coordinación de Sistemas de Información Xeográfica e Cartografía
- GT1 Asentamentos e direccións
- GT2 Infraestrutura de Datos Espaciais de Galicia (IDEG)
- GT3 Administración local
- GT4 Sistema de Información Urbanística (SIOTUGA)
- GT5 Movilidade
- GT6 Grupo de apoio á redacción do Plan Galego de Cartografía e Información Xeográfica